woensdag 18 maart 2009

Programma Les 6 De Digitale bibliotheek

Doel
* Je weet wat er wordt bedoeld met social bookmarking.
* Je kunt social bookmarking toepassen met Delicious.

Opdrachten
* Raadpleeg je Netvibes, je ziet dan of je medestudenten nieuwe berichten hebben geplaatst in hun weblog.
* Plaats een reactie op een berichtje in de weblog van je medestudenten.

Ding 10
* Ga aan de slag met Ding 10 van 23 dingen
* Maak een eigen Delicious account aan met je eigen gebruikersnaam.
* Zet deze websites in Delicious en voeg tags toe:
· de website van je stagebibliotheek
· Vereniging van Openbare Bibliotheken (VOB)
· Leesplein
· Literatuurplein
· De bestseller 60
· Jeugdbieb
· Schoolbieb
· Jeugdbibliotheek
· 23 dingen
· ROC Tilburg
· NRC-Next

* Zet minstens 10 van jouw favoriete websites in Delicious (sport, hobby, muziek, theater).
* Voeg ook aan deze sites tags toe.
* Plaats vanuit Delicious een woordenwolk (tagroll) in je weblog.
*Voeg je medestudenten toe aan je netwerk.

Huiswerk:
1. Maak de opdrachten zie: boven
2. Schrijf een berichtje in je weblog over je ervaringen met ding 10 van 23 dingen
· Geef dit bericht de titel Les 6 De digitale bibliotheek onidv2A
3. Lees in Bibliotheekblad 18 (2008) het artikel "De definitie van Bibliotheek 2.0" en in Bibliotheekblad 19 (2008) het artikel "De rol en de competenties van de Bibliothecaris 2.0"
· Formuleer n.a.v. beide artikelen 3 stellingen die je ter discussie kan stellen in de klas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.